lørdag den 24. januar 2015

Løbs kalenderen 2015



(Top 15 SRAM liga 2015)

Ræs kalenderen 2015 bliver lidt anderledes end 2014, den største udfordring bliver klart at jeg skal køre mit første danske mesterskab i marathon, de sidste par år er det skubbet ned af listen til fordel for ferie eller anden begivenhed, men i år ligger det ret tidligt, nemlig sidst i April og passer perfekt. Min erfaring er lille indenfor marathon distancen, og disse løb kan desværre ikke køres på det gode humør, det kræver lidt forberedelse. Jeg har ingen forventning, andet end jeg vil være så forberedt at jeg får en fysisk god oplevelse. 

(Finale SRAM liga Holte)


Pre-season løbene bliver slushcup marathon finalen, MTB ræset i Blåbjerg nord for Varde, som jeg har kørt de sidste 3 år, og som er et ret godt løb, og klassikeren fitness DK marathon i Slagelse.

(DCU løb Silkeborg, god fight med team mate Niklas Petersen)

Det første DCU løb d 4 April bliver i Vejle på en nok ret kuperet rute, hvilket jeg ser frem til. Det er altid super spændende at se hvordan status er på ens konkurrenter.

(SRAM liga Næstved, årets MTB bedste track efter min mening)

SRAM Liga løbene starter 18 April i Slagelse og de 5 løb bliver sat højt på ønskelisten over ræs jeg gerne vil gøre det godt i. Noget nyt bliver at Varde CK bytter grusgraven ud med Blåbjerg plantage, hvilket er et af de fedeste MTB områder i DK, og nærmest hjemme bane for mig da jeg har familie derovre. Jeg har store forventninger til at Varde levere ruten og arrangementet til et 12 tal, eller rettere, jeg er faktisk ikke i tvivl, de kan deres kram. Jeg håber at kunne forbedre min 7 plads i Ligaen, det ville være en kæmpe succes hvis det lykkes! Det bliver dog en stor udfordring at skulle køre H12 Lørdag d 9 Maj og dagen efter kører Liga løb i Kolding, men jeg skal kører på hold med min bror så udover at H12 er et sindsygt blæret arrangement så bliver det også helt specielt at forhåbentlig køre med om sejren med min tvillingebror. Mine Team Sponz mates bliver: Thomas Rasmussen, Niklas Petersen, Morten Laustsen.

(Sejrs hold herre til H12, dette løb var en god oplevelse, Kasper Overgaard missing)

Dansk mesterskab i XCO (MTB) køres i år i Århus, og den skov glæder jeg mig virkelig til at prøve kræfter med. Var derovre og træne i efteråret og de har alle de elementer man kan tænke sig til at lave en fed DM rute. Dette løb ønsker jeg også at være i topform i. Sidste år viste jeg gode takter op mod DM, men en punktering forhindret mig i at gennemføre.


(Top top top fed sektion i Neverly hills!)

DCU løbet i Fredericia, gad jeg også godt køre, men efter DM i XCO, plejer jeg lige at have brug for et pusterum, men DM ligger tidligt, så det kan være gnisten stadig er tændt. Forstår ikke hvorfor dette løb er lagt LIGE efter DM.

Derudover skal jeg kører de Dustcup løb som ikke konflikter med forberedelsen til liga løbene. Disse løb plejer at være super hyggelige, og uformelle, der er altid plads til en røverhistorie lige inden start.

Sidst skal alle de Sponz MTB løb som kan presses ind køres. Sponz MTB har virkelig sat standarden for hvordan MTB løb skal afvikles. DJ, store grill pøller, bajer, overdådigt kagebord, testcykler, og flotte lodtræknings præmier. Ja jeg er nok lidt stolt af at se min klubs udvikling det sidst halve år, håber folk bakker op om de kommende løb, jeg lover en god oplevelse i hvert fald.

Jeg har hele tiden leget med tanken om at prøve kræfter af med udenlandske XC MTB løb, Enten bundesliga eller den svenske XC serie, så hvis jeg er i super skarp form, top motiveret og kører med plus point på ægteskabs kontoen tror jeg det bliver i år det skal prøves, nogle der vil med?

Sidste gang lovet jeg at skrive lidt om mine tanker om at give op eller gennemføre, dette emne bliver der stadig arbejdet på.

Ses omkring - Anders


3 kommentarer:

  1. Godt skrevet Anders - Jeg glæder mig til at støtte dig gennem denne og de mange kommende sæsoner. Det er en fornøjelse at se en så målrettet mand arbejde - og endnu bedre er det at se hvordan du altid har hjertet på rette sted.

    SvarSlet